23.6.2016

#30 Kuulumiset pitkästä aikaa!


Olen nyt käynyt melko ahkerasti ratsastelemassa Pepellä, mutta en ole kirjoitellut blogiin työkiireiden ja kaulani leikkauksen takia. Nyt, kun olen sairaslomalla, ehdin kirjoittaakkin, sillä en voi mennä töihin enkä tallille.. Pepe on ollut kyllä aivan huippari. Se on hyvin taitava hevonen, mutta vaatii paljon ratsastusta että toimii. 

Kävin myös Vuokko Porthanin valkassa Pepellä, joka meni ihan kivasti. Pepe oli mennyt jo yhden valkan siinä minua ennen, joten se oli jo melko väsähtänyt siinä vaiheessa kun minä nousin selkään. Hyvin poika kuitenkin jaksoi vielä yhden tunnin. Parhaiten meni varmasti pohkeenväistöt käynnissä ja ravissa, sekä laukannostot. Laukattiin tällä kertaa suoraa uraa ja toisella pitkällä sivulla tehtiin avotaivutusta. Avot ei ole aiemmin oikein onnistuneet ilman kannuksia ratsastaessa, mutta nyt muistin laittaa kannukset ja sain sisäpohkeenkin jopa läpi! 

Suoraa uraa laukkaaminen on aika uutta meille, tai minulle, sillä tykkään enemmän laukata ympyröillä ja erilaisilla tehtävillä. Toiveena olisi nyt ruveta työstämään Pepen kanssa puomeja, jotta se tottuisi niihin ja voisin mennä pikku kavaletteja esimerkiksi ravissa. 

Minulla suurin ongelma on tuo yläkroppani. Ihmettelen aina miksi hevonen valahtaa niin alas, mutta viimeksi Vuokko valaisi minua hieman. Minä valun itsekkin sinne alas! Hevonen vain myötää liian alas koska minäkin valahdan "kaulalle".. Hartijat ovat edessä ja sen seurauksena pääkin nyökkää eteen ja kädet eivät pysy oikeassa asennossa. Jaloissa mulla ei kuulema ole ongelmaa tällä hetkellä, toivotaan ettei tulekkaan ongelmia! Nyt kaulan leikkauksen seurauksena minulla vaurioitui osa kasvojen hermoista, ja esim korvani ja poskeni ovat täysin tunnottomat. Myös vasen käteni on jotenkin puutuneen oloinen aina hetkittäin ja sen liikuttaminen ei ole niin vaivatonta kuin oikean käden. Toivon että se ei tule vaikuttamaan ratsastukseeni mitenkään..


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan asiallisesti!