22.8.2015

7# Tulevien tuntien pohdintaa

Olen menossa huomenna Masin kanssa pienimuotoiseen valmennukseen. Lähtökohtana on hio'a meidän yhteistä työskentelyä koulupuolella. Olen koittanut jo jonkin aikaa miettiä, mitä tiettyjä asioita haluaisin lähteä korjaamaan ja parantamaan ihan ensimmäisenä. Mieleeni juolahtikin pari asiaa, jotka eivät ole vielä lähteneet sujumaan niin hyvin. 

Ihan ensimmäisenä tarvitsee korjata minun istuntaani. Hevonen ei voi kulkea rennosti jos itse jännitän kokoajan joko ylä tai alakroppaani. Yleensä se on niin, että jännitän jalkojani, koska minusta tuntuu kokoajan että lähden valumaan jommalle kummalle puolelle hevosta. Ja kyllä se taitaa olla niin että mitä enemmän jännitän, sitä isommalla todennäköisyydellä minä valunkin toiselle puolelle :D Pitäisi myös oppia kantamaan ne kädet paremmin ja pitämään nyrkit pystyssä. Ongelmana on ollut aina että minulla on kädet hieman "auki" kokoajan, eli ohjat eivät ole tukevasti kädessä. Jos hevonen vaikka vähän nykäisee päällään, ohjat lähtevät ihan runsaastikkin eteenpäin kädessä. 

Masin kanssa taas pitäisi harjoitella laukkaa oikeaan kierrokseen. Se on sille paljon vaikeampi suunta oikeastaan kaikissa askellajeissa. Oikea laukka tippuu niin paljon helpommin raviin, ja se on vaikeampi nostaa. Tavoitteena siis tehdä laukannostoja siihenkin suuntaan käynnistä. Olisin innostunut kokeilemaan myös laukanvaihtoja! Vaikka käynnin kautta ihan ensin. Yksi asia mikä minua hieman harmittaa, on Masin ravi. Se hieman laahaa itseään, joten siihen haluaisin parannusta. Lisäyksiä ei ole myöskään tehty nähtävästi aikoihin, kun ei meinaa oikein irrota..

Ensiviikolla olisikin sitten ensimmäinen estetunti Masilla! Huisin jännää. Sillä on kuitenkin kilpailtu tosi isoja luokkia ulkomailla, joten saa nähdä osaanko minä ollenkaan pysyä siellä hypyissä mukana.. Toivottakaa onnea!!

Magee paita eikös?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan asiallisesti!